Apel de Idei ~ Concept Terca
- Apel de Idei ~ Concept Terca
- >
- Proiecte
- >
- Proiect nr. 76 – CT3725
Premiul special al Anualei de Arhitectură 2021 – Proiectului cu nr. 76 – CT3725
Autori principali: ALINA-ALEXANDRA MARINESCU, ANAMARIA CRISTINA PREOTESOIU, ZENAIDA-ELENA FLOREA
Prezentare generală:
„La limită, casa este un depozit de mobilier.
Spunem că există două tipuri de mobilier: cel bine-știut, în interior și cel exterior, derivat din primul. Pe cel din urmă îl putem numi „ de sacrificiu”, mai puțin prețios dar mai rezistent, mai puțin ergonomic dar mai sculptural. Cele două tipuri de mobilier sunt, de fapt, unul și același, ambele determinând subansambluri și alternând bucătăria cu bucătăria de vară, sufrageria cu masa de afară, dormitorul cu locul de ațipit la umbră. Acesta are deci, capacitatea de a se dedubla, într-un fel de „pleonasm domestic admis”, ieșirea lui în afară reprezentând astfel, semnul unei locuiri intense înăuntru.
Proiectul nostru face referire la un mobilier în expectativă, o promisiune de casă și o răsturnare a unui proces consacrat. Pe scurt, în detrimentul pereților, al planșeelor sau al altor elemente constructive, se zidesc lucrurile mici, imediat-aderente omului, urmând ca în timp acestea să poată primi anvelopante și închide ceea ce numim o casă.”
Aprecierile Juriului:
„Juriul a hotărât să aloce o mențiune specială pentru proiectul cu nr. 76 care propune mai multe obiecte de mobilier de exterior din cărămidă; modul în care este abordată tema apelului denotă o anumită intimitate a autorului cu utilizarea acestui material.
Proiectul dezvăluie locuirea în grădină, intermediată de o colecție de construcții simple din cărămidă aparentă – obiecte cu utilitate precisă, clar definită prin dimensiuni și geometrie: un dormitor, un blat de bucătărie, o cabină de duș, devin complementare “livingului”-grădină. Proiectul nu lucrează cu spațiul interior ci cu ștergerea limitelor dintre locuință și grădină.
Juriul a apreciat complexitatea posibilităților de configurare în contrast cu simplitatea obiectelor, pe de o parte, și posibilitatea evoluției unei colecții care rămâne deschisă, de pe alta.”